Poprednému distribútorovi potravín z USA sme pomohli pretransformovať podnikanie do online priestoru a zefektívnili všetky procesy objednávania.
ProGrocery je prevádzkovateľom modernej platformy pre najväčších distribútorov potravín v USA. Skupinu partnerov, s ktorými ProGrocery spolupracuje, tvorí viac než 5 000 predajcov a 50 000 maloobchodných predajní.
Postupy v potravinárskom priemysle boli zastaralé. Výrobné a dodávateľské spoločnosti medzi sebou komunikovali rôznorodými kanálmi, použitím množstva tabuliek a formulárov. Preto bol systém objednávania zdĺhavý a dochádzalo ku chybám.
Cieľom klienta bolo vytvoriť platformu, s pomocou ktorej budú môcť zákazníci jednoducho objednávať produkty, objednávky budú automatizované a prevádzkovateľ systému bude mať o celom procese dokonalý prehľad.
Ďalším významným cieľom bolo ušetriť čas, energiu a aj finančné prostriedky, a to na strane ProGrocery, ako aj u jednotlivých obchodných partnerov.
Vzhľadom na vysoký počet predajcov a maloobchodných predajní bolo nevyhnutné, aby bola táto platforma jednoduchá na ovládanie a eliminovali sa chyby, ku ktorým dochádzalo najmä zlyhaním ľudského faktoru.
Zásadnou požiadavkou klienta bolo modernizovať systém a zároveň prejsť z proprietárne vlastnenej platformy na niečo “svoje”. Cieľom tak bolo vytvoriť vlastný systém na mieru. Taký, ktorý by zodpovedal všetkým požiadavkám, a v rámci ktorého by v budúcnosti bolo možné pracovať na rozšíreniach funkcií.
Keďže jednotliví partneri uskutočňujú svoje objednávky pomerne často, objednávkový proces sa mal skrátiť na minimum.
Spolupráca odštartovala dialógom. Partnerov, s ktorými ProGrocery spolupracuje, sme požiadali o poskytnutie spätnej väzby k používaným postupom. Na základe nich sme klientovi navrhli viacero zmien, z ktorých všetky prijali a rozhodli sa ich zapracovať.
Začali sme vytvorením jedného modulu, v rámci ktorého boli prenesené dáta o používateľoch do nového systému. Ten spočiatku bežal paralelne so starým systémom obsahujúcim druhý modul.
Následne sme pristúpili k vytvoreniu druhého modulu v novom systéme, na základe čoho sme mohli pôvodný systém úplne vypnúť. Používatelia začali používať nový interface a žiadnu väčšiu zmenu nepocítili. Aj vďaka tomu, že sme pri tvorbe druhého modulu do nového systému preniesli oveľa viac dát a pretransformovali ich do novej štruktúry.
Vstupné údaje boli dodávané v rôznych formátoch, preto sme museli zrealizovať hĺbkovú analýzu. Všetky formáty sme následne prispôsobili jednotnému modelu, ktorý bude možné v budúcnosti aktualizovať. Prišli sme s nápadom vytvoriť štandardizovaný dátový model, ktorý by bol vhodný pre akýkoľvek maloobchodný reťazec v rovnakej oblasti.
Keďže cieľom bolo vytvoriť “novú verziu webovej aplikácie, ktorú používatelia poznajú”, prispôsobili sme tomu aj postupy pri vývoji platformy. Zaužívané funkcionality systému bolo treba ponechať a navrhnúť ich do novej štruktúry a dizajnu.
Pri vývoji sme zvolili agilný prístup. Nebolo potrebné pripravovať celkový návrh riešenia, keďže systém už existoval. Veci sme riešili z týždňa na týždeň. Po dohode s klientom sme vždy vyvinuli a nadizajnovali nové funkcie aplikácie, ktoré sme považovali za potrebné.
Celé riešenie bolo navrhnuté tak, aby bolo bezpečné a výkonné. Postavené je na databázovom serveri PostgreSQL. Pri tvorbe backendu sme použili framework Ruby on Rails a programovací jazyk Ruby. Frontend je napísaný v jazyku TypeScript v platforme ReactJS.
Nový systém sme nasadili na Google Cloud platformu pomocou nástroja na orchestráciu služieb Kubernetes (GKE), ktorý eliminuje potrebu manuálne vykonávaných úkonov. Zdrojové kódy aplikácie sú uložené v Gitlabe, ktorý okrem iného poskytuje aj funkcionality CI (continuous integration) a CD (continuous delivery) na zabezpečenie automatického testovania aplikácie alebo nasadzovania nových verzií.
Ciele klienta sme naplnili. Vytvorili sme prehľadný a jednoduchý systému pre riadenie dodávateľského reťazca, ktorý aj naďalej vyvíjame. Riziká spôsobené ľudským konaním klesli na minimum a spoločnosť dosahuje citeľne vyššie príjmy.
Počas “Christmas/New Years ordering” eventu 2020, zameraného na objednávky predvianočného potravinárskeho sortimentu pre americké domácnosti, sa počet objednávok z roka na rok zvýšil o 240 %! Počet obchodníkov, ktorí sa na tomto podujatí zúčastnili, bol 930.
Počas dvoch rokov od nasadenia nového systému pre riadenie dodávateľského reťazca bolo spracovaných 500 000 objednávok. Za deväť mesiacov v roku 2021 bolo spracovaných 520 000 objednávok.
Vo freevision vyvíjame aplikácie, ktoré majú reálny a veľmi pozitívny dopad na biznis klienta. Ak hľadáte spoľahlivého dodávateľa digitálneho riešenia, neváhajte sa nám ozvať